دسر

طرز تهیه بیسکویت

سلام به همه‌ی دوست‌داران شیرینی‌پزی و خوراکی‌های خوشمزه! امروز قصد دارم شما رو با طرز تهیه بیسکویت، اون هم نه یک نوع بلکه انواع مختلفش آشنا کنم. از بیسکویت ساده و کلاسیک گرفته تا انواع مدرن و با طعم‌های خاص. پس دست به کار شیم و یه میان‌وعده‌ی خوشمزه و خانگی بپزیم.

مواد اولیه طرز تهیه

  • آرد قنادی: 2 پیمانه
  • کره بدون نمک: 200 گرم
  • شکر دانه ریز: 1 پیمانه
  • تخم‌مرغ: 2 عدد
  • وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چای‌خوری
  • پودر دارچین: 2 قاشق چای‌خوری (اختیاری)
  • مغز گردوی خرد شده: 1 پیمانه (اختیاری)
  • شکلات چیپسی: نصف پیمانه (اختیاری)
  • آب: به میزان لازم

دستور پخت

حالا که موادمون آماده‌س، وقتشه دست به کار بشیم و بیسکویت‌های خوشمزه‌مون رو بپزیم.

مرحله اول

ابتدا کره‌ای که از قبل گذاشتیم تا به دمای محیط برسه رو با شکر دانه ریز به خوبی مخلوط می‌کنیم تا کرمی و سبک بشه. این کارو می‌تونیم با همزن برقی یا دستی انجام بدیم. سپس وانیل و تخم‌مرغ‌ها رو یکی یکی اضافه می‌کنیم و پس از هر بار اضافه کردن، خوب هم می‌زنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

در یک کاسه‌ی دیگر، آرد و بکینگ پودر و در صورت تمایل پودر دارچین رو با هم مخلوط و سپس الک می‌کنیم. بعد به مخلوط کره و تخم‌مرغمون اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا خمیری نرم و قابل شکل دادن حاصل بشه. اگه دوست داشتید می‌تونید مغز گردو یا شکلات چیپسی رو هم اضافه کنید.

مرحله سوم

خمیر رو به مدت نیم ساعت توی یخچال می‌زاریم تا استراحت کنه. در این فاصله، فر رو روشن و روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم می‌کنیم تا گرم بشه.

مرحله چهارم

خمیر رو از یخچال درمیاریم و روی سطحی آردپاشی‌شده پهن می‌کنیم. ضخامت خمیر باید حدودا نیم سانت باشه. بعد با قالب‌های بیسکویت یا حتی لیوان، خمیر رو قالب می‌زنیم و داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختیم، می‌چینیم.

مرحله پنجم

بیسکویت‌ها رو به مدت 10 تا 15 دقیقه درون فر می‌زاریم تا کناره‌هاش طلایی بشه. بعد از اون، سینی رو از فر درمیاریم و بیسکویت‌ها رو روی توری می‌زاریم تا خنک بشن.

تغییرات طرز تهیه برای انواع بیسکویت‌ها

اگه دوست دارید طعم‌های مختلفی رو امتحان کنید، می‌تونید با اضافه کردن اسانس‌های مختلف مثل پرتقال یا لیمو و یا موادی مثل پودر کاکائو و نارگیل، بیسکویت‌هایتون رو متمایز کنید.

بیسکویت‌های خاص

اگر به دنبال خلق بیسکویت‌های خاص و مجلسی هستید، می‌تونید از ترکیباتی مثل مربا، خامه، شکلات آب‌شده و حتی میوه‌های خشک استفاده کنید تا بیسکویت‌هایتون را به یک دسر خاص تبدیل کنید.

نکات طرز تهیه

چند نکته مهم وجود داره که رعایت اون‌ها می‌تونه به شما کمک کنه تا بیسکویت‌هایی با کیفیت عالی درست کنید. مثلا به این نکته توجه داشته باشید که کره نباید خیلی نرم و یا ذوب شده باشه، چون باعث می‌شه بیسکویت‌ها حین پخت پهن و نازک بشن. همچنین، هنگامی که خمیر رو ورز می‌دید، زیاد دست نزنید که خمیر به روغن نیفته.

نتیجه‌گیری

حالا که با طرز تهیه بیسکویت آشنا شدید و نکات مهمی رو هم فرا گرفتید، می‌تونید به راحتی انواع بیسکویت‌های خانگی رو تهیه کنید. این بیسکویت‌ها نه تنها خوشمزه و سالم‌تر هستند، بلکه می‌تونن لحظات شیرینی رو در کنار خانواده و دوستان براتون رقم بزنن. نوش جان!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا