دسر

طرز تهیه پاستیل

پاستیل، آن دسر رنگارنگ و خوشمزه‌ای که همه ما از کودکی با آن خاطره داریم، نه تنها میان کودکان بلکه در میان بزرگسالان نیز طرفداران بی‌شماری دارد. از آنجا که پاستیل در میان انواع دسرها جایگاه ویژه‌ای دارد، چه بهتر که به جای خرید از بیرون، در منزل و با دستان پرمهر خودمان این خوراکی دل‌انگیز را تهیه کنیم. پس بیایید با هم دست به کار شویم!

مواد اولیه طرز تهیه پاستیل خانگی

  • پودر ژله با طعم دلخواه – 1 بسته
  • ژلاتین – 2 قاشق غذاخوری
  • گلوکز مایع – 1 قاشق غذاخوری
  • آب جوش – نصف لیوان
  • پودر شکر – به میزان لازم برای پوشاندن پاستیل‌ها
  • اسید سیتریک یا جوهر لیمو – ¼ قاشق چایخوری (اختیاری)
  • روغن مایع – برای چرب کردن قالب‌ها کمی

دستور پخت پاستیل خانگی

پخت پاستیل در خانه کار دشواری نیست، اما نیاز به دقت و پیگیری مراحل با دقت دارد.

مرحله اول

ابتدا آب جوش را داخل یک کاسه استیل می‌ریزیم، سپس پودر ژله، ژلاتین و گلوکز مایع را به آن اضافه می‌کنیم. کاسه را روی بخار آب قرار می‌دهیم تا مواد به خوبی در آب حل شوند.

مرحله دوم

پس از حل شدن کامل مواد، قالب سلیکونی را با روغن مایع چرب کرده و مایع پاستیل را داخل آن می‌ریزیم. سپس قالب را به مدت 20 تا 30 دقیقه در فریزر قرار می‌دهیم تا پاستیل‌ها سفت شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه پاستیل‌ها سفت شدند، دست‌های‌مان را با کمی روغن مایع چرب می‌کنیم و پاستیل‌ها را با دقت از قالب خارج می‌نماییم.

مرحله چهارم

در این مرحله، پاستیل‌ها را می‌توان در پودر شکر بزنیم تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشند. سپس پاستیل‌های آماده را می‌توان برای مدت یک ماه در یخچال نگهداری کرد.

نکات طرز تهیه

1 – مراقب باشید که پاستیل‌ها را بیش از حد در فریزر نگذارید چرا که ممکن است خیلی سخت شوند.

2 – استفاده از قالب‌های سلیکونی با مدل‌های متنوع، جلوه‌ای زیبا به پاستیل‌های شما می‌بخشد.

3 – افزودن کمی اسید سیتریک یا جوهر لیمو مزه ترش و دلپذیری به پاستیل‌ها می‌دهد.

4 – اگر دوست دارید پاستیل‌هایتان نرم‌تر باشند می‌توانید میزان ژلاتین را کمی کاهش دهید.

5 – برای جدا کردن راحت‌تر پاستیل‌ها از قالب، می‌توانید کمی آب را در کف دست خود بریزید و سپس پاستیل‌ها را از قالب جدا کنید.

6 – احتمالا پس از خارج کردن پاستیل‌ها از قالب احساس کنید که نرم هستند؛ نگران نباشید، پس از قرار دادن در محیط یخچال و گذشت زمان، سفت‌تر خواهند شد.

7 – اگر می‌خواهید از پاستیل‌ها به عنوان تزیین استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از خلال دندان به شکل‌های دلخواه برش بزنید.

8 – برای داشتن پاستیل‌هایی با طعم‌های مختلف، می‌توانید از چندین نوع ژله با طعم‌های متفاوت استفاده کنید و رنگ‌بندی جذابی در دسر خود ایجاد نمایید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا